Missie, visie en kernwaarden
Zorg die je je naasten ook zou toewensen.
Liefdevolle en authentieke zorg heeft ons ver gebracht, Omdat we sinds 2010 trouw zijn gebleven aan onze unieke blik op zorg. Ons verhaal is dan ook een bijzonder verhaal. Dat verhaal is verweven in onze missie, onze visie en onze kernwaarden.
Onze missie
Waar staan we voor?
Een liefdevolle benadering. Daar staan we voor, van jong tot oud, op elk moment in jouw leven. We zetten ons iedere dag vol lef in om de zorg te geven die we zelf ook zouden willen krijgen. Of je nu een cliënt, relatie of collega bent, jij bent uniek en jouw vragen staan centraal.
Onze visie
Waar gaan we voor?
We zijn altijd in beweging voor jou. We pakken uitdagingen op en we leren door wat we doen. We doen het samen en met plezier in ons werk. Want wij zijn pas tevreden wanneer jij dat ook bent. Wij zijn LIEF met Lef!
Onze kernwaarden
Waar geloven we in?
LIEF is het acroniem van onze kernwaarden Leefkracht, Innovatie, Expertise en Familiair:
Bestuur en directie over onze kernwaarden
Ons bestuur en onze directie hebben een duidelijke visie op onze kernwaarden in de praktijk.
Emete Solmaz over Leefkracht
Het is heel belangrijk om niet alleen vanuit een ziekte, hulpvraag of probleem naar de ander te kijken. De héle mens zien en begrijpen: daar gaat het om. De lichamelijke en geestelijke gezondheid is maar één kant. Even belangrijk is de sociale en spirituele kant: doet iemand nog mee aan de maatschappij, waar wordt hij of zij gelukkig van. Zo krijg je inzicht in de leefwereld van de ander en kun je de ander écht liefdevol bejegenen. Het is deze benadering waarmee je de ander helpt om zo veel mogelijk uit het leven te halen.
Ilhan Cakir over Innovatie
We denken altijd na over hoe onze zorg beter en efficiënter kan. Dat houdt ons scherp en helpt ons om met hetzelfde budget meer zorg en betere zorg leveren. Bij de cliënt én op de werkplek. Wij waren bijvoorbeeld één van de eerste organisaties die de persoonlijke gezondheidsomgeving PGO zijn gaan gebruiken. Met deze app hebben artsen en zorgverleners snel alle belangrijke informatie van een cliënt bij de hand. Dat bespaart flink wat tijd binnen de organisatie en zorgt voor betere dienstverlening bij onze cliënten!
Thessa Schmidt over Familiair
Familiair betekent voor mij meer dan alleen op basis van vertrouwen met elkaar omgaan. Ik vind het belangrijk om alle cliënten en alle collega’s als uniek te zien, echt samen te werken en me ook te verplaatsen in de ander. Het is verder kijken dan de buitenkant, het is je verdiepen in de ander. Ik vind het ook belangrijk om dat elke dag opnieuw te doen. En ik probeer anderen te motiveren om hetzelfde te doen. Zo geven wij samen die goede en liefdevolle zorg die je je naasten en jezelf ook zou wensen.